Historie

Første optegnelse af Aponte-familiens engagement i søtransport til og fra Napoli.

1675

Første optegnelse af Aponte-familiens engagement i søtransport til og fra Napoli.

Aponte-familiens optegnelser dateres tilbage til det 17. århundrede og vidner om familiens lange og uafbrudte aktivitet i et område med gamle søfartstraditioner - Sorrento-halvøen. Den første omtale af dem er fra 1675 og vedrører felucca'en Giovannina, som i mange år sejlede ruterne mellem Napoli og Castellamare på den ene side, og Calabrien og Sicilien på den anden.

Gianluigi Aponte grundlægger Mediterranean Shipping Company med købet af et enkelt skib. Siden da er MSC Cargo vokset til et af verdens førende fragtrederier med mere end 465 skibe.

1970

Gianluigi Aponte grundlægger Mediterranean Shipping Company med købet af et enkelt skib. Siden da er MSC Cargo vokset til et af verdens førende fragtrederier med mere end 465 skibe.

MSC blev grundlagt af Gianluigi Aponte, en ung italiensk sømand og tidligere bankkasserer, som i 1970 havde modet og fremsynet til at købe sit første skib, Patricia. Han købte et endnu større skib i 1971, som han opkaldte efter sin kone, Rafaela, efterfulgt af fragtskibet Ilse i 1973. Disse tre fragtskibe blev starten for MSC, som siden da er vokset til et af verdens førende fragtrederier med mere end 465 skibe.

MSC annoncerer sin indtræden i krydstogtsbranchen ved at købe den ikoniske liner Monterey.

1988

MSC annoncerer sin indtræden i krydstogtsbranchen ved at købe den ikoniske liner Monterey.

Efter købet af Monterey, overtog MSC Lauro-krydstogtsstrukturerne til ære for Gianluigi Apontes mentor, den italienske skibsreder Achille Lauro. Da to yderligere skibe, Rhapsody og Melody, blev føjet til flåden, blev MSC Cruises formelt etableret som et datterselskab af den større MSC Group.

Begyndelsen på et 5,5 mia. € investeringsprogram for at bygge verdens mest moderne krydstogtsflåde.

2003

Begyndelsen på et 5,5 mia. € investeringsprogram for at bygge verdens mest moderne krydstogtsflåde.

MSC Cruises har en af de mest moderne og dynamiske flåder i verden, takket være et massivt 5,5 mia. € investeringsprogram, der begyndte i 2003. På lidt over et årti, har virksomheden bygget fire smukke 'Lirica klasse'-linere, efterfulgt af fire majestætiske 'Musica klasse'-fartøjer og de fire fantastiske flagskibe i 'Fantasia'-klassen. De har alle MSC Cruises' karakteristiske blanding af traditionel elegance og innovativt design.

MSC Cruises er den første krydstogtsvirksomhed i verden, der får tildelt de eftertragtede '6 Gyldne Perler' for sine fremragende standarder inden for miljøbeskyttelse, sundhed og sikkerhed.

2008

MSC Cruises er den første krydstogtsvirksomhed i verden, der får tildelt de eftertragtede '6 Gyldne Perler' for sine fremragende standarder inden for miljøbeskyttelse, sundhed og sikkerhed.

Denne enestående pris blev uddelt af det internationale klassificeringsagentur Bureau Veritas som anerkendelse af virksomhedens overholdelse af de tre højeste internationale standarder inden for miljøbeskyttelse, sundhed, & sikkerhed og fødevaresikkerhed. Virksomheden forbliver engageret i at beskytte havmiljøet og sikre fremragende kvalitet for sine gæster.

MSC Cruises har præsenteret en investeringsplan på 5.1 milliarder euro, som omfatter en ordre på op til syv nye skibe og Renaissance Programme, hvor fire af flådens skibe bliver renoveret og udvidet.

2014

MSC Cruises har præsenteret en investeringsplan på 5.1 milliarder euro, som omfatter en ordre på op til syv nye skibe og Renaissance Programme, hvor fire af flådens skibe bliver renoveret og udvidet.

MSC har også præsenteret en ny investeringsplan om at bygge fire nye, revolutionerende skibe samt optioner på yderligere tre i et samarbejde med STX France og Fincantieri i Italien. Desuden er de fire skibe i Lirica-klassen blevet udvidet og renoveret af Fincantieri Renaissance Programmet, en investering på 200 millioner euro, og skibene stod færdige i slutningen af 2015. Disse skibe har en bruttotonnage på 60.000 tons og kapacitet til næsten 2.000 passagerer. Hertil kommer MSC Armonia, som allerede har været igennem Renaissance-programmet, og nu har en bruttotonnage på 65.600 tons har kapacitet til over 2.500 passagerer.