Information og Booking

FAQ

Spørgsmål

    • HVORDAN SER RUTINERNE UD FOR OMBORDSTIGNING?

      Ombordstigningen begynder ved tidspunktet for check-in, der fremgår af din krydstogtbillet. Check-in lukker 90 minutter før skibets afgangstid, undtagen i amerikanske havne, hvor check-in lukker to timer, før skibets afsejler. Det er vigtigt, at du medbringer din e-billet og Embarkation Form, som skal være korrekt udfyldt med alle dine personlige oplysninger. Rutinen for ombordstigning varierer fra skib til skib. Læs mere her for detaljeret information.

    • Hvordan fungerer Web Check-In?

      Før at sikre en problemfri ombordstigning er det vigtigt, at du altid medbringer din e-billet og en Embarkation Form med korrekte personoplysninger, når du ankommer til afrejsehavnen. Hvis du har booket direkte gennem MSC Cruises, bør du checke ind ved hjælp af vores Web Check-In. Hvis du har bestilt via et rejsebureau, kan du også bede bureauet checke ind for dig.
       
      Når du udskriver din e-billet, skal denne information angives for alle passagerer i bookingen: Fornavn, efternavn, fødselsdato, fødeby, køn, nationalitet, pasnummer eller nationalt id-kortnummer, passets eller det nationale id-korts udstedelsesdato, passets eller det nationale id-korts udløbsdato samt personer, der kan kontaktes ved en eventuel nødsituation (fornavn, efternavn og telefonnummer til et familiemedlem eller ven, som ikke er med på rejsen).
       
      Inden du tager til havnen, bør du altid kontrollere, at du medbringer alle nødvendige rejsedokumenter til rejsen, og at alle personoplysninger i alle dokumenter er korrekte. Hvis du har brug for at ændre noget, kan du altid foretage et nyt web check-in og udskrive en ny e-billet.

    • Hvilke dokumenter er nødvendige for et krydstogt?

      Hver gæst har ansvaret for at medbringe alle rejsedokumenter, der er nødvendige for at gå ombord på skibet i den aktuelle afrejsehavn - f.eks. et gyldigt pas og de eventuelle visa, der er påkrævet til alle stop på krydstogtet. Gæsten har også ansvaret for eventuelle vaccinationer, der er nødvendige for rejsemålene, der besøges på krydstogtruten. 

      Bemærk, at MSC Cruises ikke tager ansvar for rådgivning om rejsedokumenter eller indrejseregler. Gæster, der ikke har de nødvendige dokumenter til ombordstigning eller indrejse i de aktuelle lande, bliver nægtet ombordstigning uden kompensation. Hvis du har spørgsmål om, hvad der er gældende for netop din rejserute, beder vi dig kontakte os, alternativt det aktuelle lands ambassade.

    • Må jeg tage mad og drikke med ombord?

      Nej, men mad og drikke kan købes ombord. Denne regel gælder også ved ombordstigning efter besøg og udflugter i land.

    • Hvor meget bagage må jeg have med?

      To kufferter og to stykker håndbagage pr. person.

      Læs på billetten for nøjagtig information om, hvad der er gældende for dit krydstogt.

    • Hvordan håndteres bagagen ved ombordstigning og afstigning?

      Inden afrejsen beder vi alle gæster mærke deres bagage med de bagagemærker, der blev udleveret sammen med krydstogtbilletten, og aflevere den til MSC-personalet i terminalen. Bagagen bliver leveret i kahytten lige efter ombordstigningen.

      To dage før krydstogtets afslutning får gæsterne information om afstigningen og to nye bagagemærkater. Dette placeres i kahytten. Stil venligst bagagen med mærkater på uden for kahytten, aftenen inden afstigning. Bagagen bliver afhentet og leveret direkte i terminalbygningen under afstigningen. Bemærk, at rutiner for ombordstigning og afstigning kan variere mellem forskellige havne

    • Hvad sker der, hvis min bagage og andre ejendele bliver væk?

      MSC Cruises, selskabets medarbejdere eller rejsebureauer påtager sig ikke ansvar for mistet, beskadiget eller stjålet bagage samt personlige ejendele. Læs mere om dette i bestillingsbetingelserne. Hvis bagage eller personlige ejendele forsvinder eller bliver beskadiget, skal en medarbejder straks kontaktes.

    • Er der parkeringsplads ved terminalen?

      I de fleste afrejsehavne kan parkering købes gennem MSC Cruises. Vi anbefaler, at du bestiller parkering i forvejen. Du kan ringe til vores call center eller benytter vores online-service. Her kan du også få information om, hvad der er gældende i din afrejsehavn.

    • Hvilke betalingskort og kreditkort accepteres?

      Visa, MasterCard, American Express, JCB og Diners Club.

    • Hvilke betalingsformer er der ombord?

      Alle køb ombord betales med dit personlige Cruise Card, så du ikke skal have kontanter eller betalingskort på dig. For at aktivere dit Cruise Card til indkøb skal du enten registrere dit kredit- eller betalingskort ved receptionsskranken eller ved Cruise Card Activation Points (kun tilgængelige på visse skibe), alternativt deponere et kontantbeløb i reception Guest Service efter ombordstigning.

    • Kan jeg hæve kontanter ombord?

      Hvis dit kreditkort er registreret for din ombordkonto, kan du hæve kontanter ombord. Det kan kun gøres i skibets valuta (euro eller US dollar afhængig af krydstogtrute) og mod et gebyr.

    • Hvordan finder jeg rundt på skibet?

      Der er et kort over skibet i hver kahyt. For flere af skibene kan man også downloade kort på siden for det respektive skib her på hjemmesiden. Du kan altid bede medarbejderne om hjælp, hvis du ikke kan finde rundt.

    • Hvordan er temperaturen inden døre på skibet?

      MSC Cruises sørger for, at temperaturen inden døre er behagelig, og der tages hensyn til gældende vejrforhold. Du kan selv regulere temperaturen i din kahyt på termostaten.

    • Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet nogle ejendele?

      Hvis du har tabt eller på anden måde mistet noget, skal du kontakte receptionen eller Guest Service for at se, om det er blevet afleveret.

    • Hvilke er servicegebyrerne?

      Under dit krydstogt, vil hele skibets personale give dig fremragende service. De støttes af lige så mange medarbejdere og besætningsmedlemmer, der arbejder hårdt bag kulisserne for at sikre, at du nyder hvert øjeblik ombord. For nemheds skyld vil MSC Cruises automatisk tilføje et dagligt hotelservicegebyr til din konto ombord, baseret på din valgte rute, og antallet af dage, som tjenesterne ydes. 


      Servicegebyret er obligatorisk og opkræves dagligt fra din konto ombord. Gebyret dækker de tjenester, du har benyttet om bord, og beregnes ud fra din rejseplan og antallet af overnatninger, se nedenstående tabel for beløb. Hvis du ønsker det, kan servicegebyret forudbetales før afrejse, når du booker krydstogtet. Bemærk venligst, at nedenstående beløb var gældende, da kataloget blev trykt, og kan ændres. Læs mere.

      GEBYRER FOR BARSERVICE
      Der tilføjes automatisk et servicegebyr på 15 % til alle køb i barer, undtagen på forudbetalte drikkevarepakker.

      DRIKKEPENGE
      Bemærk venligst, at vi ikke anbefaler, at du giver drikkepenge til enkelte medarbejdere

    • Er rygning tilladt?

      Rygning er kun tilladt i specifikke områder ombord. Rygning er ikke tilladt i nærheden af restauranter og buffeter, hvor der serveres mad, og heller ikke i Medical Centre, børneklubber, gange eller elevatorfoyerer, mødepladser for grupper, f.eks. ved sikkerhedsøvelser, afstigning, afgang til udflugter, offentlige toiletter eller barer i tilslutning til steder, hvor der serveres mad. Rygning er heller ikke tilladt i kahytter eller på balkoner.

    • Er der solstole?

      Solstolene er til rådighed for gæsterne uden omkostninger. De kan ikke bestilles, og gæsterne bedes ikke optage dem med personlige ting under længere fravær (mere end 30 minutter). Badehåndklæder findes ved alle swimmingpools eller i kahytten. De skal returneres efter brug. Badehåndklæder, der ikke bliver returneret, kan debiteres gæsternes ombordkonto.

    • Sikkerhed ombord

      To report any missing person or criminal activity while on board, we recommend to immediately dial Tel 99 for prompt assistance (Reception – Guest Service). For detailed information on Crime Response please click here.

    • Tilbyder MSC Cruises assistance til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?

      MSC Cruises og besætningen har altid været opmærksomme på gæsternes behov og stræber altid efter at give den bedste tilgængelige service i overensstemmelse med internationale standarder for tilgængelighed.

    • Kan jeg medbringe medicin om bord?

      Ja. Hvis det er muligt, skal de bæres i håndbagagen. Vi råder også vores gæster til at medbringe en liste over den medicin, de agter at tage med om bord, så personalet om bord kan yde bistand i tilfælde af en medicinsk nødsituation.

    • Hvordan kan jeg gøre MSC Cruises opmærksomme på mine behov?

      MSC Cruises skal informeres om specielle behov via ’Særlige Behov’-blanketten, som findes online og hos alle anerkendte rejsebureauer. Udover blanketten kan en lægeerklæring, der bekræfter at passageren er i stand til at gennemføre rejsen, blive efterspurgt.

    • Hvad er sidste frist for at underrette MSC Cruises om mine specielle behov?

      For at vi kan tilbyde vores gæster den bedst mulige oplevelse om bord, er vi nødt til at kende til vores gæsters særlige behov i god tid uanset deres kompleksitet. Vi beder derfor om, at gæster informerer os om eventuelle særlige behov, de måtte have, når de foretager deres booking, eller senest to arbejdsdage før afgang. Efter denne frist er det ikke sikkert, vi kan tilbyde den nødvendige assistance.

    • Hvem vil tage hånd om min anmodning og hvordan vil den blive behandlet?

      Alle anmodninger sendt direkte til MSC Cruises via rejsebureauer vil blive behandlet af særligt trænede Contact Centre-personale. For visse anmodninger kan en nærmere undersøgelse ud fra et praktisk eller medicinsk synspunkt være nødvendig, og denne vil blive foretaget af en specialiseret intern komité. I alle tilfælde vil personoplysninger blive behandlet i overensstemmelse med vores privatpolitik.

    • Hvor hurtigt vil jeg modtage svar?

      På arbejdsdage bliver anmodninger normalt behandlet med det samme. I nogle tilfælde kan en nærmere undersøgelse dog være nødvendig og svar kan tage lidt længere tid. I alle tilfælde sigter vi mod at svare så hurtigt som muligt.

    • Kan MSC Cruises afvise min booking eller nægte mig ombordstigning?

      Dette vil kun ske af hensyn til at sikre gæster og besætningsmedlemmers sikkerhed, hvilket har afgørende betydning.

    • Hvilken medicinsk service er der ombord?

      Alle MSC Cruises’ skibe har et veludstyret Medical Centre, som ledes af skibslægen og andet faguddannet personale. Centrets åbningstider fremgår af skibets Daily Program. Ved akutte behov er der et vagtnummer, du kan ringe til døgnet rundt. Der opkræves et gebyr for medicinsk service, nødsituationer dog undtaget. Information om priser fås ombord. Gæster, der skal betale for medicinsk service under krydstogtet, kan efter krydstogtet kontakte sit forsikringsselskab for at søge om erstatning.

    • Er der særlige menuer for glutenallergikere og for dem med fødevareallergier/intolerancer?


      - Vegetarian Menus of delicious specialities, freshly prepared to the gourmet standards for which MSC is renowned.


      Pre-packed Kosher* meals and high-quality Halal products (beef, lamb and poultry) are available if requested at least two months before departure.


      - Gluten-Free** Cuisine: MSC Cruises has obtained a certification from Bureau Veritas to provide gluten-free menus (food code <20 ppm*) worldwide in the main restaurants of MSC Grandiosa, MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Meraviglia, MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra and MSC Musica. 


      *Kosher meals may be available on board following former requests of the guest at least two months before departure for an additional charge starting from €25 p.p. to be confirmed at the time of booking.

      **MSC gluten free menus are suitable for gluten intolerance, but not in case of gluten allergy.

      • Gluten-Free menus from breakfast through to lunch and dinner in the main restaurants. Afternoon tea (pre-packed snacks) in the buffet restaurants
      • Gluten free meal options for tours that include meals can be requested at the Shore Excursions desk onboard
      • Wide choice of gluten-free beverages, including cocktails and beers 
      • All gluten-free recipes are prepared by skilled personnel in dedicated kitchens on board, using products stored in special areas in accordance with the  "Cruises Project" of the  Associazione Italiana Celiachia (Italian Coeliac Association) with which MSC works closely for the above ships, cruising in the Mediterranean and in Northern Europe.
      • On MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera and MSC Lirica guests can find only a limited selection of pre-packaged gluten-free snacks such as, biscuits, croissants, sponge cakes and muffins.                                                                             
        Once MSC Grandiosa is launched, we will complete the certification process with Bureau Veritas that will allow us to offer gluten-free menus on this ship as well. 

    • Modtager besætningen om bord specialtræning i at give assistance til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?

      Alle besætningsmedlemmer om bord modtager særlig intern træning, så de er opmærksomme på behovene hos passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed og er i stand til at tilbyde den nødvendige assistance.

    • Findes der kahytter til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?

      Ja, alle skibe i MSC-flåden har et begrænset antal af specialindrettede kahytter med ekstra gulvplads og mere plads til bevægelse. Der bør anmodes om disse kahytter på reservationstidspunktet.

    • Er ekskursionerne tilgængelige for passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?

      Størstedelen af udflugter er fuldt ud tilgængelige, men det er ikke desto mindre tilrådeligt at tjekke detaljerne. Når man er kommet om bord, rådes passagerer til at kigge i programmet for tilgængelige ture gennem Udflugtskontoret. En særlig nøgle vil angive sværhedsgraden for hver enkelt ekskursion og om bevægelseshæmmede passagerer kan deltage.

    • Er der kørestole til rådighed for passagerer? Kan jeg bruge dem?

      Kørestole findes på alle skibe i MSC Cruises-flåden og må udelukkende bruges ved ind- og udskibning og i tilfælde af nødssituation.

    • Hvilke områder på skibet er tilgængelige for passagerer med handicap eller nedsat mobilitet?

      Alle vores skibes dæk, offentlige arealer og passagerområder er designet til at være så tilgængeligt som muligt for bevægelseshæmmede gæster.

    • Kan en bevægelseshæmmet passager rejse alene?

      Ja, forudsat at han/hun er fuldt uafhængig. Er det ikke tilfældet, er han/hun nødt til at rejse med en hjælper, som kan yde den nødvendige assistance.

    • Kan jeg rejse med min førerhund?

      Ordentligt uddannede og certificerede førerhunde er altid tilladt om bord, forudsat at de er ved godt helbred og har alle de påkrævede dokumenter til at rejse ind i fremmede lande, som besøges under krydstogtet. Gæsten vil blive informeret i forvejen om den indkvartering, der gives til dyret, faciliteter og proceduren ved ind- og udskibning. Gæster er personligt ansvarlige (med eventuel hjælp fra sin hjælper) for pleje, fodring og general omsorg for dyret.

    • Er der skilte for passagerer med synshandicap?

      Alle vores skibe er indrettet med Braille-skilte på offentlige arealer, i elevatorer og ved kahytternes indgang. Der er også talesystem i elevatorer på skibe af Fantasia- og Musica-klasse, der annoncerer etagen på engelsk.

    • Kan jeg modtage dialysebehandling om bord?

      Peritoneal dialysis may be performed at the on board Medical Centre, if the guest brings all necessary medicines and equipment. The equipment and machines used for haemodialysis treatment are carried on a limited number of cruises.

    • Kan jeg modtage dialysebehandling om bord?

      Peritonealdialyse kan udføres i Medical Centre om bord, hvis gæsten selv medbringer al nødvendig medicin og udstyr. Udstyret og maskinerne som bruges til hæmodialysebehandling er kun medbragt om bord på visse krydstogter. For yderligere information om denne service, venligst kontakt: info@msccruises.se.

    • Hvad er MSC Cruises politik for rejser til regioner, hvor zika-virus forekommer?

      Sundhedsmyndigheder verden over fraråder kvinder, som er - eller prøver at blive gravide - og deres partnere mod at rejse til områder, hvor Zika-virussen forekommer. Derfor tilbyder MSC Cruises gravide gæster og deres medrejsende i samme kahyt mulighed for at afbestille sit krydstogt i disse områder, uden omkostning, alternativt at booke rejsen om og vælge en anden af de mange destinationer, hvor MSC Cruises er aktive. Krydstogtet skal gennemføres inden for 24 måneder fra ombestillingen er foretaget. Om- og afbestilling i henhold til disse betingelser kræver svangerskabsattest fra lægen. Omkostningsfri om- og afbestilling reguleres i henhold til vores bestillingsbetingelser. 

      Gæster, som vil have mere information om Zika-virussen, kan kontakte deres praktiserende læge eller besøge CDC’s websted:  
      http://www.cdc.gov/zika/   
      http://www.cdc.gov/zika/hc-providers/pregnant-woman.html   
      http://www.cdc.gov/media/releases/2016/p0801-zika-travel-guidance.html

    • Hvilket udstyr er der i alle kahytter?

      Alle kahytter er udstyret med en minibar, TV, interaktivt TV (skibe i Musica- og Fantasiaklassen), sikkerhedsboks, hårtørrer, aircondition og telefon. Læs mere om, hvilket udstyr der er i den kahyt, du er interesseret i, på siden om dit skib.

    • Hvad er forskellen mellem indvendig og udvendig kahyt?

      I modsætning til indvendige kahytter har udvendige kahytter vinduer eller balkon.

    • Kan jeg ringe fra min kahyt?

      Ja, du ringer gratis til andre kahytter eller internt på skibet (f.eks. butikker, Guest Service, SPA). For eksterne telefonsamtaler tilkommer et gebyr, som bliver trukket på din ombordkonto. Information om gebyrer og instruktioner findes ombord.

    • Findes der kahytter til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?

      Ja, alle skibe i MSC-flåden har et begrænset antal af specialindrettede kahytter med ekstra gulvplads og mere plads til bevægelse. Der bør anmodes om disse kahytter på reservationstidspunktet.

    • Er der roomservice?

      Ja, der er roomservice døgnet rundt. Ring 99 fra telefonen i kahytten, så kan du tale med receptionen/Guest Service.

    • Er der vaskeservice?

      Ja, der er vaskeservice, som er mulig mod betaling. En komplet prisliste findes i kahytten. Du kan også ringe 99 fra telefonen i kahytten.

    • Må jeg tage elektriske apparater med ombord?

      De eneste elektriske apparater, du må have i kahytten, er elektriske barbermaskiner, hårtørrere, batteriopladere og computere. Apparater, der producerer varme, er ikke tilladt.

    • Kan jeg få morgenmad i kahytten?

      Ja, morgenmad i kahytten serveres hver morgen mellem kl. 7 og kl. 10, undtagen på ombordstigningsdagen. Den er inkluderet uden ekstra omkostninger, hvis du rejser med Fantastica, Aurea, Wellness eller Yacht Club-oplevelse, mens det koster €/$3.50 for gæster, der rejser med Bella-oplevelse. En menu er tilgængelig i kahytten. For at bestille morgenmad vælger du det, du vil have, og aftenen før hænger du menuen på det udvendige dørhåndtag.

    • Hvordan får jeg information om, hvad der sker ombord?

      Daily Programme er et dagligt informationsblad, der leveres til kahytten hver aften. Det beskriver aktiviteterne den følgende dag. Her finder du vigtigt information om livet ombord, interessante fakta om omgivelserne eller skibet, måltider og andet, som kan være rart at vide. Du får også Daily Specials med dagens aktuelle tilbud, f.eks. i butikker, restauranter eller barer.

    • Hvad er MSC Voyagers Club?

      MSC Voyagers Club er et loyalitetsprogram for MSC Cruises’ gæster. Det er MSC Cruises’ måde at belønne vores mest loyale gæster på. 

      Læs MSC Voyagers Club medlemsbetingelser for mere information.

    • Hvorfor burde jeg være medlem af MSC Voyagers Club?

      MSC Voyagers Club er gratis og nem at blive medlem af. Det er en god måde for krydstogtelskere at opleve livet ombord og på land, samtidig med at de får gode fordele og samler point. Jo oftere du er på krydstogt med MSC Cruises, desto større fordele får du.

      Læs MSC Voyagers Club medlemsbetingelser for mere information.

    • Hvor meget koster det at blive medlem af MSC Voyagers Club?

      Det er nemt og gratis at komme med i MSC Voyagers Club.

      Læs MSC Voyagers Club medlemsbetingelser for mere information.

    • Hvordan bliver jeg medlem af MSC Voyagers Club?

      Medlemskabet kan tegnes af alle gæster, som har rejst med MSC Cruises mindst en gang siden 2006. Alle gæster kan blive medlemmer, også børn fra 0 år.

      Sådan kommer du med i MSC Voyagers Club:
      Ved at udfylde Online Activation-formularen, efter du har bestilt 
      Ved at ansøge om medlemskab ombord ved MSC Voyagers Club Information Desk 
      Ved at udfylde ansøgningen om medlemskab efter krydstogtet. Du finder ansøgningen her.

      Når du er blevet medlem af MSC Voyagers Club, får du et Voyagers Club-kort og et medlemsnummer, som du kan bruge i forbindelse med næste krydstogt.

      Læs MSC Voyagers Club medlemsbetingelser for mere information.

    • Hvad kan jeg gøre med mine MSC Voyagers Club-point?

      MSC Voyagers Club-point giver dig medlemsrabatter, når du bestiller krydstogter med MSC Cruises, og der er også flere andre medlemsfordele, du kan drage nytte af på krydstogtet. Oplev alle fordele og rabatter for hvert medlemsniveau ved at besøge klubbens websted.

      Læs MSC Voyagers Club medlemsbetingelser for mere information.

    • Hvordan får jeg MSC Voyagers Club-point?

      Medlemmer af MSC Voyagers Club optjener 100 point for hver $/€ 150 forudbetalte tillægstjenester, der bestilles inden krydstogtet. Du får også 100 point for hver $/€ 150 du bruger ombord (kasinoet undtaget). Pointene for køb ombord (ovennævnte forudbetalte Shipboard Credit) får du, når du har betalt slutregningen. Pointene bliver overført på pointkontoen, efter krydstogtet er afsluttet.

      Dine indtjente MSC Voyagers Club point afgør, hvilket niveau, du ender på.
      Welcome medlemskab: 1 confirmed booking
      Classic medlemskab: 1 to 2,199 points 
      Silver medlemskab: 2,200 to 4,299 points 
      Gold medlemskab: 4,300 to 9,999 points
      Black medlemskab: 10,000 + points

      Læs MSC Voyagers Club medlemsbetingelser for mere information.

    • Hvilke butikker er der ombord?

      Alle skibe har Tax Free-butikker, frisør- og skønhedssaloner og fotoservice. Alle gæster i MSC Yacht Club kan udnytte services til privat shopping uden for butikkernes åbningstider, eksklusive præsentationer af udvalgte smykker i suiten eller personlig levering af købte genstande i suiten.

    • Hvad er butikkernes åbningstider?

      Åbningstiderne står i Daily Program-bladet, som leveres til kahytten hver aften. Butikkerne har generelt set åbent om dagen, når skibet befinder sig til havs.

    • Er der Tax Free ombord?

      Ja, MSC Cruises har et bredt udvalg af Duty og Tax Free shopping på skibene.

    • Er priserne højere ombord end på land?

      Nej. På grund af regler, som gælder til havs, kan mange produkter, f.eks. alkohol, tobak og dufte), sælges skattefrit*. Priserne kan derfor ligge 30 % under priserne på land.

      *Afhængig af sejlrute og gældende love

    • Kan jeg købe fotos eller dvd’er efter krydstogtet?

      Desværre kan fotos og dvd’er ikke købes efter krydstogtet. Hvis du vil købe disse produkter, råder vi dig til at gøre det på krydstogtet.

    • Hvad sker det, hvis de bliver dårligt vejr?

      Hvis vejret er dårligt, vil al underholdning finde sted i skibets lounger og offentlige områder.

    • Hvilke typer af aktiviteter kan jeg finde ombord?

      Følgende aktiviteter arrangeres regelmæssigt på alle skibe: Professionelle danselektioner, fitnessgrupper, pool games, kunst og håndværk, danseaftener, temaaftener, holdsport, brætspil, karaoke, talentjagt, fun nights, spørgsmålssport, sportsaktiviteter. Spørg medarbejderne, og læs Daily Programme for mere detaljeret information.

    • Er der aktiviteter om dagen, når skibet ligger i havn?

      Underholdningen og aktiviteterne varierer på de forskellige krydstogtruter. Aktiviteter gennemføres også, når skibet ligger i havn, bl.a. professionelle danselektioner, fitnessgrupper, lege, spil, osv.

    • Koster disse forestillinger ekstra?

      Nej. Alle gæster kan deltage i underholdningen uden ekstra omkostninger. Undtaget er Cirque du Soleil ombord på MSC Meraviglia, som er afgiftsbelagt. I nogle tilfælde skal underholdning bestilles i forvejen efter ombordstigningen.

    • Koster 4D-biografen ekstra?

      Ja, 4D-biografen, som findes ombord på MSC Fantasia og MSC Splendida, koster €6 pr. person. Afgiften kan blive ændret.

    • Hvilken type shows kan jeg forvente ombord?

      Et varieret udbud af optrædener og shows er planlagt hver aften: Internationale musicals, klassisk og moderne musik, dans, mimekunstnere, troldkarle og jonglører. Underholdningsteamet gør sit yderste for, at hvert krydstogt skal være en nydelse. Aftenunderholdningen præsenteres i Daily Programme, som leveres dagligt i kahytten.
       .

    • Er det nødvendigt at reservere plads i teateret?

      MSC Cruises har bygget store teatre på alle skibe, så hver gæst får en behagelig plads. Gæsterne kan se en af de to forestillinger pr. aften, og tiderne er tilpasset de forskellige middagstidspunkter. Da samme forestilling vises to gange er der en plads til alle passagerer. På de nyrenoverede MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera og MSC Lirica er der undertiden op til tre forestillinger hver aften. På disse skibe bør pladser bestilles i forvejen.

    • Hvilke fødevarer tilbydes der til babyer og små børn om bord?

      Alle børn om bord på MSC's krydstogtsskibe kan få retter, der er både velsmagende og kreative og også varierede og spændende. Vores store udvalg af menuer er sammensat, så de falder i børnenes smag og opfylder deres behov for nærende kost.

    • Hvilke slags underholdning findes der om bord for de yngre gæster?

      Et meget kvalificeret personale står for underholdningen til de yngre gæster, så deres ferie med garanti bliver lige så uforglemmelig som de voksnes. Der er ad hoc programmer, der er sammensat specielt til alle aldersgrupper som for eksempel sports- og andre konkurrencer, quizzer, skattejagter og vandlege i swimmingpoolen. Der er også et fuldt udstyret legerum til rådighed med et stort udvalg af legetøj, der er sammensat, så det kan opfylde behovene hos alle aldersgrupper. Udvalget går fra brætspil, dam og skak til stencils, kunst, tavler, modellervoks, malersager, gruppespil og meget mere.   Børne- og familiepools  Børnepoolen er for børn på minimum 2 år, og badeble må ikke anvendes. Voksenpoolens minimumsgrænse er 6 år, og børn må kun benytte poolen under opsyn af en voksen.

    • Koster det ekstra, hvis børnene deltager i disse aktiviteter?

      Nej. Aktiviteterne er et gratis tilbud.

    • Kan børn deltage i MSC Voyagers Club-programmet?

      Ja.

    • Er der barnesenge og høje stole til rådighed om bord?

      Ja. Der er et begrænset antal barnesenge og høje stole til rådighed om bord, men du skal være opmærksom på, at efterspørgslen på dem er større i højsæsonen. Du bedes venligst sikre dig, at dit rejsebureau sender dine ønsker om disse ting, når du booker dit krydstogt.

    • Kan man købe bleer og dåser med babymad om bord?

      Nej, vi sælger ikke bleer eller dåser med babymad om bord.

    • Er det muligt at lade børnene blive om bord, mens forældrene tager på en udflugt i land?

      Ja. Hvis aktivitetskoordinatorene Mini Club får besked mindst én dag i forvejen.

    • Hvilke aldersbegrænsninger gælder ombord?

      At rejse på krydstogt alene: Hovedpassageren skal være fyldt 18 år.

      (Vær opmærksom på at krydstogter som afgår fra Miami eller New York har 21 års grænse for alkoholholdige drikkevarer)
      Casino: 18 år 
      Fitnesscenter: 14 år 
      Spa: 18 år

      Børnepoolen: 2 år. Badeble må ikke anvendes. 
      Voksenpoolens: 6 år. Børn må kun benytte poolen under opsyn af en voksen.

      Børnepris på udflugter: 12 år

Kundeservice

Hvis du har brug for hjælp, så bare ring til os!

Vi besvarer gerne dine spørgsmål og giver dig den vejledning Du har brug for. 


Kontakt MSC Cruises Scandinavia ved at udfylde skemaet herunder:

Mandag - Fredag 09.00 – 18.00 

OBS! Kun engelsk og svensk

Contact Center closes at 15:00 29/11!


Mejla: info@msccruises.se


For at booke dit krydstogt, kontakt dit eller ring til MSC Cruises! 

Postadresse:                                                                                                 Telefon: 70 80 10 80
MSC Cruises Scandinavia AB
Karlavägen 104, plan 5
115 26 Stockholm (Sweden)
 

OBS! Ikke åbent for besøgende


Vi er lukket de følgende dage:

1 januar
19 april
22 april
1 maj
30 maj
6 juni
24 december
25 december
26 december
31 december

Skriv til os