-
Tilbyder MSC Cruises assistance til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?
MSC Cruises og besætningen har altid været opmærksomme på gæsternes behov og stræber altid efter at give den bedste tilgængelige service i overensstemmelse med internationale standarder for tilgængelighed.
-
Kan jeg medbringe medicin om bord?
Ja. Hvis det er muligt, skal de bæres i håndbagagen. Vi råder også vores gæster til at medbringe en liste over den medicin, de agter at tage med om bord, så personalet om bord kan yde bistand i tilfælde af en medicinsk nødsituation.
-
Hvordan kan jeg gøre MSC Cruises opmærksomme på mine behov?
MSC Cruises skal informeres om specielle behov via ’Særlige Behov’-blanketten, som findes online og hos alle anerkendte rejsebureauer. Udover blanketten kan en lægeerklæring, der bekræfter at passageren er i stand til at gennemføre rejsen, blive efterspurgt.
-
Hvad er sidste frist for at underrette MSC Cruises om mine specielle behov?
For at vi kan tilbyde vores gæster den bedst mulige oplevelse om bord, er vi nødt til at kende til vores gæsters særlige behov i god tid uanset deres kompleksitet. Vi beder derfor om, at gæster informerer os om eventuelle særlige behov, de måtte have, når de foretager deres booking, eller senest to arbejdsdage før afgang. Efter denne frist er det ikke sikkert, vi kan tilbyde den nødvendige assistance.
-
Hvem vil tage hånd om min anmodning og hvordan vil den blive behandlet?
Alle anmodninger sendt direkte til MSC Cruises via rejsebureauer vil blive behandlet af særligt trænede Contact Centre-personale. For visse anmodninger kan en nærmere undersøgelse ud fra et praktisk eller medicinsk synspunkt være nødvendig, og denne vil blive foretaget af en specialiseret intern komité. I alle tilfælde vil personoplysninger blive behandlet i overensstemmelse med vores privatpolitik.
-
Hvor hurtigt vil jeg modtage svar?
På arbejdsdage bliver anmodninger normalt behandlet med det samme. I nogle tilfælde kan en nærmere undersøgelse dog være nødvendig og svar kan tage lidt længere tid. I alle tilfælde sigter vi mod at svare så hurtigt som muligt.
-
Kan MSC Cruises afvise min booking eller nægte mig ombordstigning?
Dette vil kun ske af hensyn til at sikre gæster og besætningsmedlemmers sikkerhed, hvilket har afgørende betydning.
-
Hvilken medicinsk service er der ombord?
Alle MSC Cruises’ skibe har et veludstyret Medical Centre, som ledes af skibslægen og andet faguddannet personale. Centrets åbningstider fremgår af skibets Daily Program. Ved akutte behov er der et vagtnummer, du kan ringe til døgnet rundt. Der opkræves et gebyr for medicinsk service, nødsituationer dog undtaget. Information om priser fås ombord. Gæster, der skal betale for medicinsk service under krydstogtet, kan efter krydstogtet kontakte sit forsikringsselskab for at søge om erstatning.
-
Er der særlige menuer for glutenallergikere og for dem med fødevareallergier/intolerancer?
- Vegetarian Menus of delicious specialities, freshly prepared to the gourmet standards for which MSC is renowned.
- Pre-packed Kosher* meals and high-quality Halal products (beef, lamb and poultry) are available if requested at least two months before departure.
- Gluten-Free** Cuisine: MSC Cruises has obtained a certification from Bureau Veritas to provide gluten-free menus (food code <20 ppm*) worldwide in the main restaurants of MSC Grandiosa, MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Meraviglia, MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra and MSC Musica.
*Kosher meals may be available on board following former requests of the guest at least two months before departure for an additional charge starting from €25 p.p. to be confirmed at the time of booking.
**MSC gluten free menus are suitable for gluten intolerance, but not in case of gluten allergy.
- Gluten-Free menus from breakfast through to lunch and dinner in the main restaurants. Afternoon tea (pre-packed snacks) in the buffet restaurants
- Gluten free meal options for tours that include meals can be requested at the Shore Excursions desk onboard
- Wide choice of gluten-free beverages, including cocktails and beers
- All gluten-free recipes are prepared by skilled personnel in dedicated kitchens on board, using products stored in special areas in accordance with the "Cruises Project" of the Associazione Italiana Celiachia (Italian Coeliac Association) with which MSC works closely for the above ships, cruising in the Mediterranean and in Northern Europe.
- On MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera and MSC Lirica guests can find only a limited selection of pre-packaged gluten-free snacks such as, biscuits, croissants, sponge cakes and muffins.
Once MSC Grandiosa is launched, we will complete the certification process with Bureau Veritas that will allow us to offer gluten-free menus on this ship as well.
-
Modtager besætningen om bord specialtræning i at give assistance til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?
Alle besætningsmedlemmer om bord modtager særlig intern træning, så de er opmærksomme på behovene hos passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed og er i stand til at tilbyde den nødvendige assistance.
-
Findes der kahytter til passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?
Ja, alle skibe i MSC-flåden har et begrænset antal af specialindrettede kahytter med ekstra gulvplads og mere plads til bevægelse. Der bør anmodes om disse kahytter på reservationstidspunktet.
-
Er ekskursionerne tilgængelige for passagerer med handicap eller nedsat bevægelighed?
Størstedelen af udflugter er fuldt ud tilgængelige, men det er ikke desto mindre tilrådeligt at tjekke detaljerne. Når man er kommet om bord, rådes passagerer til at kigge i programmet for tilgængelige ture gennem Udflugtskontoret. En særlig nøgle vil angive sværhedsgraden for hver enkelt ekskursion og om bevægelseshæmmede passagerer kan deltage.
-
Er der kørestole til rådighed for passagerer? Kan jeg bruge dem?
Kørestole findes på alle skibe i MSC Cruises-flåden og må udelukkende bruges ved ind- og udskibning og i tilfælde af nødssituation.
-
Hvilke områder på skibet er tilgængelige for passagerer med handicap eller nedsat mobilitet?
Alle vores skibes dæk, offentlige arealer og passagerområder er designet til at være så tilgængeligt som muligt for bevægelseshæmmede gæster.
-
Kan en bevægelseshæmmet passager rejse alene?
Ja, forudsat at han/hun er fuldt uafhængig. Er det ikke tilfældet, er han/hun nødt til at rejse med en hjælper, som kan yde den nødvendige assistance.
-
Kan jeg rejse med min førerhund?
Ordentligt uddannede og certificerede førerhunde er altid tilladt om bord, forudsat at de er ved godt helbred og har alle de påkrævede dokumenter til at rejse ind i fremmede lande, som besøges under krydstogtet. Gæsten vil blive informeret i forvejen om den indkvartering, der gives til dyret, faciliteter og proceduren ved ind- og udskibning. Gæster er personligt ansvarlige (med eventuel hjælp fra sin hjælper) for pleje, fodring og general omsorg for dyret.
-
Er der skilte for passagerer med synshandicap?
Alle vores skibe er indrettet med Braille-skilte på offentlige arealer, i elevatorer og ved kahytternes indgang. Der er også talesystem i elevatorer på skibe af Fantasia- og Musica-klasse, der annoncerer etagen på engelsk.
-
Kan jeg modtage dialysebehandling om bord?
Peritoneal dialysis may be performed at the on board Medical Centre, if the guest brings all necessary medicines and equipment. The equipment and machines used for haemodialysis treatment are carried on a limited number of cruises.
-
Kan jeg modtage dialysebehandling om bord?
Peritonealdialyse kan udføres i Medical Centre om bord, hvis gæsten selv medbringer al nødvendig medicin og udstyr. Udstyret og maskinerne som bruges til hæmodialysebehandling er kun medbragt om bord på visse krydstogter. For yderligere information om denne service, venligst kontakt: info@msccruises.se.
-
Hvad er MSC Cruises politik for rejser til regioner, hvor zika-virus forekommer?
Sundhedsmyndigheder verden over fraråder kvinder, som er - eller prøver at blive gravide - og deres partnere mod at rejse til områder, hvor Zika-virussen forekommer. Derfor tilbyder MSC Cruises gravide gæster og deres medrejsende i samme kahyt mulighed for at afbestille sit krydstogt i disse områder, uden omkostning, alternativt at booke rejsen om og vælge en anden af de mange destinationer, hvor MSC Cruises er aktive. Krydstogtet skal gennemføres inden for 24 måneder fra ombestillingen er foretaget. Om- og afbestilling i henhold til disse betingelser kræver svangerskabsattest fra lægen. Omkostningsfri om- og afbestilling reguleres i henhold til vores bestillingsbetingelser.
Gæster, som vil have mere information om Zika-virussen, kan kontakte deres praktiserende læge eller besøge CDC’s websted:
http://www.cdc.gov/zika/
http://www.cdc.gov/zika/hc-providers/pregnant-woman.html
http://www.cdc.gov/media/releases/2016/p0801-zika-travel-guidance.html